A 3 hang squat clean 1 jerk x 10 set – nytt set varannan minut under 20 min
[öka belastning allt eftersom, men öka ej så att tekniken försämras]

Team 2 och 2:
Stege 1-9 reps av clean & (push) press
[hö + vä = 1 rep]
Stege 1-7 reps av 1h-svingar, alternerande
[hö + vä = 1 rep]
Stege 1-5 reps armhävning med hand på viktplatta, alternerande, vandra över
[hö + vä = 1 rep]
[Den ena jobbar, den andre vilar – Stopptid 15 min]

Tillägg: Testa assisterad “Finnen” med kompis eller “GH-raise” i GHD:n, ca 3 x 3 reps till att börja med i kontrollerat tempo

HPC + FS går bra det med om squat-varianten är för okontrollerad, eller så tar ni tillfället till att öva på just dessa med lägre vikt. Vikter är även beroende på hur fräsch man är, har man tränat 2 dagar innan så är man med rätta hyffsat mör, se det som teknik där det får vara lite tyngre om tekniken sitter (var ärliga nu!). Avslutande del kanske kommer behöva ett papper, men kort sagt så ska ni göra lika många reps på varje arm. Skulle ni inte hinna klart så kan ni göra kvarvarande som tilläggsträning, ingen stress! Övrigt tillägg, “Finnen” eller “GH-raise” kan göras med kompis eller i ghd:n men OBSERVERA att detta kan vara väldigt påfrestande för baklår och även för knäna om den görs på golvet. Testa några reps och se hur känner er, testa några fler vid nästa tillfälle, det kommer! 🙂

Ursäkta för de sena inläggen, men analys av testvecka och upplägg av ny träningsperiod tar mycket tid i uppstartsfasen, hoppas ni inte sitter på reload-knappen hela kvällen! 🙂

Förresten, vår vän Matt Wichlinski har precis fått jobb som fystränare för brottaroganisationen WWE och jag tillägnar dagens pass till honom med denna typsikt utlämnande, informativa, flummiga och roliga film på det sätt som bara Matt kan, stort grattis, det här är en milstolpe för honom och vi som vet hur han slitit blir extra glada för hans skull! 😀