Grovplanering


Kommande veckors grovplanering
Här nedan kan ni se aktuell träningsperiod på CrossFit Uppsala! Gilla vår Facebook-sida och bli kompis med vår Tränarprofil Cfua på facebook för att få lättare tillgång till alla våra extra öppettider nästan varje dag under veckorna!

Förklaringar
Uppsamlingsdag – På uppsamlingsdagarna bokar man sig som vanligt och fokuserar på ett lyft något man missat de senaste 3 dagarna. Under denna dag ligger även en konditionsintervall progression som kan göra på rodd, airdyne, assault bike, ski erg eller som löpning.

Metcon – betyder helt enkelt konditionsträning av olika former.

Olympiska lyft – fokus på ryck eller stöt i olika former.

Strongman WOD” – här jobbar vi med olika strongman övningar så som farmers walk, ok-gång, atlasstenar, slädar på alla möjliga sätt

Team WOD” – konditionsträning där man kör med eller mot en kompis

Assistansarbete – betyder att vi jobbar med mindre komplexa övningar för att stärka upp specifika delar av vår kropp som ibland hamnar i skymundan. En viktigt del i såväl skadeförebyggande syfte som för att kunna ta nästa steg i sin utveckling.
Läs även mer på Förklaring av programmet om ni vill veta mer!

Veckoplanering, vecka 33-40(vissa avvikelser kan ske)
Generell bild av hur passen under kommande cykel kommer läggas upp:

A. Huvuddel med styrketräningsfokus, denna cykel kommer vara knäböj med skivstång bak, pull ups och press både vertikalt och horisontellt samt lite extra fokus på olympiska lyft
B. Konditionsträning

C. Assistansarbete
D. NYTT! Crossfit challenge, håll utkik efter passen som kommer köras på lördagar

E.DISCOFREDAG! Lönefredag = discofredag! Bicepscurls, triceps pulldowns, drops set, bänkpress, ja allt du behöver för att mejsla fram beachlooken!

F. Party cykeln! Uppsamlingsdagarna kommer kombinera konditionsarbete med assistansövningar som främst fokuserar på bål, säte och skuldra. Boxgoals för varje månad finns kvar men med en ny tvist så fortsätt jaga meter och cals!

Måndag till söndag varje vecka och vilken av respektive dag av nedanstående 8 dagars-cykel som gäller, som i stora drag ser ut så här:

* Dag 1 – Knäböj(bak),drag olika riktningar, skills/assistansövningar för knäflexion, kort metcon.
* Dag 2 – Pull ups, press, överkroppsstyrka, ”skills”  och assistans övningar axlar/skuldra
* Dag 3 – Frivändningar i olika komplex, enbensövningar och parmetcon
* Dag 4 –  Uppsamlingsdag
* Dag 5 – Overhead squats, bänkpress,armbågs flexion och extension
* Dag 6 – Olympiska lyft(ryck och stöt alternerade veckovis) ”benchmark metcon
* Dag 7 –Höftböjning och Team-WOD.
* Dag 8 – Uppsamlingsdag

Under denna period så har våra tränare följande tider som grund (reservation för byten, kan variera under juni, juli och augusti)

* Andreas mån morgon
* Sven mån kväll
* Mattias tis lunch
* Björn eller Martin på tis 17+18 (+ tors kl 17)
* Peter eller Fredrik tis kväll
* Jon ons morgon
* Emelie ons kväll
* Mattias tors lunch
* Martin eller Björn på tors 17 (+tis kl 17+18)
* Mattias fre morgon + fre lunch
* Fredrik eller Peter fre eftermiddag/kväll
* Alex eller Oskar lördagar
* Katarina sön eftermiddag/kväll

Vecka 33

 

*Mån –  Knäböj(bak),drag olika riktningar, skills/assistansövningar för knäflexion, kort metcon.

*Tis –  Pull ups, press, överkroppsstyrka, ”skills”  och assistans övningar axlar/skuldra

*Ons – Frivändningar i olika komplex, enbensövningar och parmetcon

* Tors –  Uppsamlingsdag
* Fre – Overhead squats, bänkpress,armbågs flexion och extension
* Lör – Olympiska lyft(ryck och stöt alternerade veckovis) ”benchmark metcon”

*Sön – Höftböjning och Team-WOD.

Vecka 34

* Mån – Uppsamlingsdag
* Tis – Knäböj(bak),drag olika riktningar, skills/assistansövningar för knäflexion, kort metcon.
* Ons -Pull ups, press, överkroppsstyrka, ”skills”  och assistans övningar axlar/skuldra
* Tors – Frivändningar i olika komplex, enbensövningar och parmetcon
* Fre – DISCOFREDAG
* Lör – Overhead squats, bänkpress,armbågs flexion och extension
* Sön –Olympiska lyft(ryck och stöt alternerade veckovis) ”benchmark metcon”

Vecka 35
* Mån -Höftböjning och Team-WOD.
* Tis – Uppsamlingsdag
* Ons –Knäböj(bak),drag olika riktningar, skills/assistansövningar för knäflexion, kort metcon.
* Tors -Pull ups, press, överkroppsstyrka, ”skills”  och assistans övningar axlar/skuldra
* Fre –Frivändningar i olika komplex, enbensövningar och parmetcon
* Lör –Uppsamlingsdag
* Sön –Overhead squats, bänkpress,armbågs flexion och extension

Vecka 36
* Mån – Olympiska lyft(ryck och stöt alternerade veckovis) ”benchmark metcon”
* Tis – Höftböjning och Team-WOD.
* Ons – Uppsamlingsdag
* Tors – Knäböj(bak),drag olika riktningar, skills/assistansövningar för knäflexion, kort metcon.
* Fre – Pull ups, press, överkroppsstyrka, ”skills”  och assistans övningar axlar/skuldra
* Lör – Frivändningar i olika komplex, enbensövningar och parmetcon
* Sön – Uppsamlingsdag
Vecka 37
* Mån- Overhead squats, bänkpress,armbågs flexion och extension
* Tis -Olympiska lyft(ryck och stöt alternerade veckovis) ”benchmark metcon”
* Ons –Höftböjning och Team-WOD.

* Tors –Uppsamlingsdag
* Fre –Knäböj(bak),drag olika riktningar, skills/assistansövningar för knäflexion, kort metcon.
* Lör – Pull ups, press, överkroppsstyrka, ”skills”  och assistans övningar axlar/skuldra
* Sön -Frivändningar i olika komplex, enbensövningar och parmetcon
Vecka 38

* Mån –Uppsamlingsdag
* Tis –Overhead squats, bänkpress,armbågs flexion och extension
* Ons – Olympiska lyft(ryck och stöt alternerade veckovis) ”benchmark metcon”
* Tors – Höftböjning och Team-WOD.
* Fre – Uppsamlingsdag
* Lör – Knäböj(bak),drag olika riktningar, skills/assistansövningar för knäflexion, kort metcon.
* Sön – Pull ups, press, överkroppsstyrka, ”skills”  och assistans övningar axlar/skuldra
Vecka 39
* Mån –Frivändningar i olika komplex, enbensövningar och parmetcon
* Tis –Uppsamlingsdag
* Ons –Overhead squats, bänkpress,armbågs flexion och extension
* Tors –Olympiska lyft(ryck och stöt alternerade veckovis) ”benchmark metcon”
* Fre – DISCOFREDAG!
* Lör -Höftböjning och Team-WOD.
* Sön -Uppsamlingsdag
Vecka 40
* Mån -Knäböj(bak),drag olika riktningar, skills/assistansövningar för knäflexion, kort metcon.
* Tis –Pull ups, press, överkroppsstyrka, ”skills”  och assistans övningar axlar/skuldra
* Ons –Frivändningar i olika komplex, enbensövningar och parmetcon
* Tors –Uppsamlingsdag
* Fre –Overhead squats, bänkpress,armbågs flexion och extension
* Lör – Olympiska lyft(ryck och stöt alternerade veckovis) ”benchmark metcon”
* Sön – Höftböjning och Team-WOD.
Vecka 41/42

Tester



Premium Wordpress Themes