A. Marklyft 6-8reps 4set
*från golvet

B.”The Eagle”
I lag om 3
Amrap 20min
8x Double KB frontsquat
8 meters farmers carry
8x Double KB frontsquat
8 meters farmers carry

Marklyftstisdag! Idag är tanken att alla marklyft börjar och slutar på marken till skillnad från rumänska marklyft. Är det så att ni har problem med en bra startposition så fortsätt gärna med rumänska marklyft men testa att gå lite djupare än vad ni brukar göra då och vänd sedan uppåt innan ni har ställt ner vikten. Den varianten kallas för “floating dead lift”. 🙂

“The Eagle” är en team-rackare som kan göras på 2 personer om det behövs, det ger ju bara mer träning, haha! Para gärna ihop er i lag där ni tänkt försöka er på samma vikt så att det inte blir en hel hög med kettlebells vid varje lag. Det behöver inte vara obrutna set alltid, men ni ska klara det obrutet i början OM ni skulle vilja. Så tänk så när ni väljer vikt. Är det fortfarande svårt att hitta en passande vikt, tex ett par av kettlebells är “för lätta” men nästa steg är “för tungt” så är det ok om ni böjer några färre repetitioner och väljer de tyngre.

Till sist, imorgon onsdag är det uppsamlingsdag och på torsdag är det frontböj så ni behöver inte känna att det behöver vara så tungt om ni tänkt träna då 🙂