A. På 15min min bygg till ett tungt set av :
1x powersnatch 1x OH squat
ELLER
Squat snatch

Skills to pay the bills – team style!
B OTM x 6-10 min
1. P1 – hoppar hopprep – Double unders i set om 10-30 eller single unders rakt igenom
2. P2 vilar
[varje minut så växlar ni vem som hoppar hopprep, den som hoppade nyss vilar och börjar igen nästa minut]

C “Inger”
3varv av
25 KB svingar – max 32 kg
25 Burpees

Bonus: Seated straddle leg lift @ 21×1 6-8reps  x 3 set
ELLER
L-sit från upphöjning/ringar 10-20sek x 3set

Tyngre tyngdlyftning än vanligt idag! Sikta på att det ska vara snygg teknik som vanligt men ok att gå lite högre. MEN det ska vara en vikt som ni också kan göra en overheadsquat med. Ni får även prova på att köra squat snatch idag men det är inte det lättaste!

Sedan använder vi skillz-träning som både övning av hopprep men också en pulshöjare inför det som nu blivit en klassiker med “Inger”! Välj helst samma vikt som senast, men om ni tyckte den vikten var för lätt i efterhand så välj en tyngre. Det är i 99 fall av 100 burpees som är den jobbigaste biten, så varför inte utmana lite extra på svingarna?  Finns det tid kvar så öva på L-sit mm i slutet av passet eller i källaren när ni kyler av er 🙂

Till sist: välkomna ska våra nyaste medlemmar vara! Nästa baskurs börjar vecka 2 så ni vet vad ni ska säga till nära och kära och kollegor! 😀