Uppvärmning:
-(Box) Goblet squat
-Goblet Lunge Step
Lateral bandwalks

3-4 set
A1 Bakböj @30×1 x 4-5 reps
A2 2 kb/db split squats på stället x 5 reps / ben
-A2 dessa kommer inte bli färre under resten av träningsperioden

2-4 set
B Wind mills x 5 reps / sida
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C ”7 during 11”
11 min amrap
KB/Db snatch från häng / ELLER 1H-sving x 7 reps / arm
Jump squats ELLER air squats x 7 reps
Hängande benlyft ELLER (viktade) sit ups x 7 reps

Har ni testat Lateral bandwalks tidigare? Inte det, testa då gärna innan ni drar igång med tyngre bakböj! Det finns flera olika band att använda och varianter hur man går, gemensamt är att syftet är att värma upp och aktivera gluteerna inför benböjen, känns det inte på utsidan av rumpan så gör ni inte rätt! 😊

Sedan känner ni igen kombon på A-delen vid det här laget. Vi kommer hålla oss på 5 reps på split squats from nu, så ni får ett par tillfällen till att öka där, men främst fokus på tyngre bakböj from nu.

När ni gör windmills på B-delen så öva gärna på en KB-snatch för att få upp vikten. Märker ni att det är för svårt så håller ni er till 1H-sving på C-delen helt enkelt och fortsätter öva tills nästa gång de dyker upp.