Tisdag

Fystest i Strängnäs: Anaerobic lactic capacity test – nästan 330 w på testcykel

Torsdag

A1. Clean Grip Dead Lift @ 4211; 4-5 x 5: 110 kg
A2. Ring Dips – amrap x 5: 10 reps (last set last 2 kipping)
B. 1 Arm Heavy KB Standing Row @ 1010; 12-20/arm x 3: 20 kg 12-15 reps @ tempo

Fredag

5 sets @ 95%:
15 toes to bar: ubx3, 12+3, 9+singles
Run 400 m
rest walk 5 min b/t sets

Måndag

A. hang power clean – knee cap pause – 4 x 5: 70-75-80-85-90 kg
B. Behind neck PP, 5 x 3 @ 21×2 : 50-60-70 kg
+
25 w-pu, 16 kg, in 20 min

Svårt att få någon ro att träna under veckan med fullt ös på Program Design med James. Under helgen försökte jag slappna av hemma i Gävle. Med den information jag fick av veckan så förstår jag att jag inte borde fortsätta med function-gruppen. Dagens första övning (på en prio-dag) säger väl allt:

A1. Back Squat @ 2010; 15-20 x 3; rest 2 min

Tanken är att en “nybörjare” som “hör hemma” i function-gruppen inte kan ta ut sig tillräckligt för att bli totalt förstörd av det här. Själv har jag förra årets “Chopping Block” färskt i minnet och får ta det här passet som en hint från OPT att jag måste byta grupp eller programmera mig själv (vi pratade lite om det förra veckan när jag körde roddsprinter med för kort vila mot vad jag behövde). Iofs kanske det inte skulle bli tillräckligt hög vikt med det här tempot för att sabba mig en vecka framöver, men sammantaget gäller att jag bör göra något annat. Idag får det bli ett kondispass med våra nya airdynes (kanske testa ett set av det där tempot, lite sugen blir man) och sedan lägga upp planen för vad jag bör/ska göra fram till sommaren.

Härligt “som manna för själen-pass” med Emma på Norrlandet!