Uppsamlingsdag

“Party cykel” aka “Engine and abs”

3-6 set av

Löpning 400m
Rodd/Ski-erg 500m
AB 20cal /AD 25cal

-gör 15 hängade knä uppdrag till 90grader i höftled eller ryggliggande “fällkniv” (dela som du behöver)
-vila efter varje set är lika länge som du jobbade

BOXGOAL SEPTEMBER
Rodd
As many meter as possible =)

Woohoo! Äntligen får ni ro hur mycket ni vill, nytt BOXGOAL i september! 😀

På dagens uppsamlings-intervaller så går ni direkt från tex rodd (det är ju ändå boxgoal den här månaden!) från att hänga i en stång och lyfta knäna. Är det för svårt att hänga så gör en “fällkniv” eller “hollow rock” (eller annan variant, fråga dagens tränare), och är det för lätt så sträck lite på benen, kanske klarar du med helt raka ben? 🙂

Och hur blev det med bragging rights under X-fire Games där Björn, Anna och Fredrik tävlade? Se nästa inlägg! 😀

Imorrn smäller det, Brand-SM i CrossFit aka @xfiregames2017! Tävlingen arrangeras av @crossfitvisby det här året, stort tack för det! ? @crossfituppsala representerar återigen med två lag! Först ut "Team sub 30" som tidigare presenterats med vår medlem @annawidelll och vår tränare (tillika vinnare av årets klubbmästerskap) @fmauritzon ?? Sedan "Team 35+" med Jimmy som blev certifierad CrossFit-tränare så sent som i år och Björn som tillsammans med Martin grundade CrossFit Uppsala 2009! Vem får ta med sig bragging rights från den stora Öjn?? Kolla in X-Fire Games officiella instagramkonto för updates under helgen: @xfiregames2017 ???‍♀️????‍♀️??️‍♀️?? #xfiregames2017 #crossfitvisby #crossfituppsala

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on