A. Front squat @ 20×1 5,4,3,5,4,3 reps

B1. Ring face pulls @ 20×1 6-8 reps 3set
B2. Seated straddle leg lift @ 21×1 6-8reps 3set

*B2 – Om det blir för tungt med båda benen, prova från en halv-skräddar sits och lyft 1 ben åt gången

C.
“Swing it magistern”

20-16-12-8
Alternerande 1H KB svingar (10+10, 8+8, 6+6, 4+4)
Goblet squats

Här ser vi ett annat sätt att skriva set och reps på. När det står som det står på A-delen så innebär det en “våg”. Du börjar på en vikt och gör 5 reps, som du sedan ska kunna öka till nästa set med 4 reps, samma när du sedan gör 3 reps. Därefter är det dags för 5 reps igen och då går du tillbaka något i vikt MEN fortfarande högre vikt än den första femman! Det sista setet ska vara det tyngsta! Ibland kan det vara svårt att hitta den mest passande vikten, men det är ingen fara om du har svårt med detta, en bra erfarenhet till nästa pass!

B2 är ny övning med fokus på styrka stabilitet i höftböjare, tanken att börja jobba mot L-sit. OBS: detta är svårt! Testa med böjda ben och eller ett ben åt gången om raka ben är för svårt trots att du flyttar fram händerna!