Dag 6 

A1. CGBP @ 22X2; 7-9 reps; 3 sets.

A2. Viktad sidoplanka vänster sida, ca 30 sekunder; 3 sets

A3. Viktad sidoplanka höger sida, ca 30 sekunder; 3 sets

+

“Däckvält däckvält hela dan” i par:

2-6 set:

8-12 däckvält, varannan (stå på var sin sida om däcket och vält det till varandra).

200m Rida rygg. dela upp som ni vill. Dvs den ena hoppar upp på den andras rygg.

Gåvila 1-3 minuter.

Förbered gärna passet genom att greppa så många bänkar som möjligt. Inkludera gärna en uppvärmning som innefattar aktivering av skulderkontraktion, t.ex. shoulder-retraction i armhävningsposition samt rörlighet för bröstryggen.

“Kan man välta däck i oktober?” säger ni, “Japp!” säger vi! Ta med en tröja som det inte gör något om den blir smutsig och kanske ett par tunna handskar, sen så kommer ni jobba ganska mycket med varandra och bli rejält varma.

Om ni har problem med knä/hälsenor eller inte vill gå ut om det är dåligt väder för att man har dåliga kläder, så kan man köra turkish getups @80% aerobt, lätt vikt och gärna kontinuerligt arbete i ungefär 20-25 minuter.