A Hantelryck 2 reps / arm x 3 set
B1 Dips i ställning @ 22×1 4 x 5-6 reps
B2 Pull ups @ 22×1 4 x 5-6 reps

Amrap 2 min av
15 thrusters (frontböj + press) med 2kb eller viktskiva
5-15 pull ups eller ringrodd
vila 4 min
x 2 set

Tillägg: 3 x 10 hantelcurls, 3 x 10 tricpes extension (tex jm press, french press, tate press osv)

A är tänkt som uppvärmning, och ska inte ta så lång tid, men om man passar på att värma lite innan passet med lättare så kan man köra lite tyngre här. Idag kan man dra och pressa sig upp, men många kommer behöva assistera rörelsen precis som vanligt. Har ni testat innan och har koll på hur det känns så kan ni lägga på lite vikt. Under paus 2 sek i botten i dips så är det viktigt att ha koll på formen men också att stanna där eftersom det ger en bra stretch, på pull ups är det 1 sek i toppen som är viktigt att hålla innan ni börjar gå ner igen. 2 sek i botten även här för at försäkra sig om att man verkligen hänger ut armarna och axlarna helt! Thrusters med viktskiva rekommenderas för nybörjare och mängden pull ups beror på nivå. Kan man gör 15 obrutna i utvilat tillstånd så är 15 ett bra mål annars bör man göra färre. Kan man inte alls göra pull ups så gör ringrodd. Vikt på thusters bör vara en vikt man kan göra obruten första varvet. Fråga er tränare! Gå loss på hantlarna på tillägget och krångla inte till det med triceps extensionen men det kan vara kul att kolla upp lite varianter innan passet!

Vi vill även påminna om att fredag till måndag så har självaste James “OPT” FitzGerald rest hit från USA för att hålla seminarier på CrossFit Uppsala. Detta är för att vi ska kunna bli bättre på att hjälpa ER i det långa loppet! På kort sikt innebär det lite färre pass över helgen samt något ändrat schema på fredag och måndag. Titta i passbokningen för aktuellt schema!