DAG 6 – Uppvärmning:

-Övningar från BONUS-delen
-gå igenom övningar som kommer senare i passet

3 set

A1 Snatch grip RDL @30×1 x 4-6
A2 Farmers deadlift med 2KB x 6-8
A3 2db JM Press x submax och / eller PUM-push down x 8-12

B “Matteus”

På tid

Buy in: 250/200 m rodd
+
14-12-10-8-6-4-2 reps
Db snatch alt hand
Goblet hold reverse lunge

OBS: Mellan varje varv gör 5 burpees

[time cap 14 min – se tips om rodd nedan]

BONUS – i valfri ordning där det hinns med

2-4 set
Wall walk eller elephant walk där du stannar minst 2 sek i ytterläge x 3+ reps
Sidoplanka submax eller Side plank mountain climber x 3+ reps / sida
Draken med eller utan vikt, långsamma reps x 3+ reps / ben

På A1 så kör du en realtivt lätt vikt jämfört med ditt vanliga marklyft och du ska kunna lyfta den precis med samma form som vid ett ryck. Följ sedan jupp med Farmes DL eller så Trap bar med höga handatagen. På A3 så kan du välja att endast köra en av övningarna eller båda, lite beroende på hur trötta triceps du har, kanske gjorde du bänkpress igår? 💪

Vi har 3 roddar uppe så tanken är flygande start, dvs 3 börjar och sedan tar nästa över. Det innebär att fjärde gänget på ett pass med fler än 9 väntar ungefär 3 minuter på sin tur. Glöm inte att ställa roddarna på ett sätt så de inte tar upp onödig plats och givetvis är det ok att springa om man föredrar det 👍

Nu är höstterminen igång, CrossFit Uppsala har fyllt 12 år och vi fortsätter träningsresan framåt och uppåt!

Läget ser riktigt bra ut, men vi anpassar alltjämnt upplägget på gruppträningen och har kvar BONUS-upplägget tills vi kan återgå till A-B-C som vi hade tidigare, bättre att skynda långsamt! 💪

Boka så många pass du känner att du behöver MEN givetvis ska du vid behov avboka i god tid så att dina kompisar kan planera sin träning. Tack för att ni tänker på varandra! 🙏

Du kan också boka Bakgård om du bara tänkt träna utomhus, men tänk på att du måste boka Öppet gym om du vill ha tillgång till gymmets faciliteter och det är viktigt att vi är noga med detta även fortsättningsvis!

Fortsätt med att tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna och hör av dig om du blir sjuk! 👍

Sen som alltid: HEMMATRÄNINGEN hittar du som vanligt på senaste Uppsamlingsdagen! ☀️