Dag 3

10 minuter AMRAP:
Stående 2h KB/DB Row; 4-6 reps
Kneeling to Standing and back. 7-10 reps / sida
+
4 minuter vila
+
12 minuter EMOM:
Jämna minuter: 4+4 1h front rack KB Squat
Ojämna minuter: 4+4 KB/DB Snatch
+
Vila 4 minuter
+
10 minuter AMRAP i par:
P1 6 st “manmakers”
P2 står med 1 (tung) KB/DB over head (får växla mellan händerna).

 

På del 1 så försök gärna ta rätt tunga KB/DB’s för både rodden och för kneeling-to-standing and back. Om man vill så kan man på kneeling-to-standing köra med front-rackade KB’s, eller goblet hold på hantel / kettlebell.

På del två så med 1h front rack KB Squat så menas det att du ska ha 1 kettlebell rackad (t.ex. på höger arm), göra 4 squats, byta arm (front rack på vänster arm) och göra 4 till. Se gärna till att du kör med en utmanande vikt på kettlebellen!

På del tre kan det bli ganska jobbigt för axlarna, så se till att lägga belastningen på att dra tillbaka skuldran när ni står med KB/DB över huvudet. OM man vill så kan man köra bottoms-up på KB där. Samt att om det blir för jobbigt med armhävningarna på manmakersarna så kan man bara köra en per manmaker alternativt ingen om det blir för jobbigt!