Dagens pass:
Base Strength:
A1. Clean Grip DeadLift 3 x 5: 110-115-120-125-140 kg
A2. Ring Dips + weight vest – your choice amrap (-1) x 5: 7,7,7,6,5 reps (8.5 kg, strict)
B1. KB Pistol – 16 total alternating per rep x 4: 5 kg plate in front of me
B2. Ring HandStand Push Ups @ 31X1; amrap (-1) x 4: fail (skippade ringarna), 1, 1, 2 reps on floor
C. L Sit – amsap x 5 sets; rest 45 sec b/t sets: 11, 3, 7, 2, 2 sec on floor

Vaknade tidigt, kunde inte somna om, drog och tränade. Det är så grymt att kunna lyfta hemma eller någonstans i närheten, gear up people! 🙂

På clean grip-lyften började jag alldeles för lätt, men var fortfarande lite morgontrött så jag reflekterade inte över att det “bara” var 5 set. Dipsen, med en hantel mellan benen, blev väl som väntat efter gårdagen men pistolerna gick finemang, det tar sig! Hade fixat till ett ställe där jag kunde göra Ring-HSPU (bredvid benpressen) men det var rent ut sagt livsfarligt att försöka där, men vad gjorde det, axlarna var tokstekta och jag klarade knappt vanliga på golvet. Borde ha kört typ 5 x handstående + 3 sek ner för att få till några reps. L-sits har mycket med balans att göra, speciellt på golvet, men med 45 sek vila så blev jag trött väldigt snabbt. Frulle på det och attackera resten av dagen!