Dvs en stressad Oppe. Det var sista gången jag gjorde så. Hellre att jag drar ner på antal set eller skippar en del helt. Kändes ok även om jag borde tagit det lugnt och lassat på mer.

Dagens pass:

A1 – Overhead squat, 50 kg, 5×3 reps (3 sek exc, 2 sek upp, 1sek i toppen)
A2 – Pull ups, supinerat grepp, 5-5-5-4-4 (4 sek exc, 2 sek i toppen)

B1 – Utfallssteg med stång, 50 kg, hö/vä ben – 3×6 reps (2 sek exc)
B2 – Clapping pull ups, 15-15-8 reps

C – Stelbenta marklyft, 32 kg KB, 3×15 reps (2 sek exc, 2 sek upp)

Vilorna blev för korta, eller ja, de var ju optade mot vad jag hade för vikter. MYCKET nyttigt att sänka sig ner långsamt, man får bra koll på hur bra/dålig man är på att hålla balansen, men det har jag väl sagt förr. På de långsamma PUsarna skulle man ju tagit extravikt så klart och på de klappande var jag nog i tillräckligt högt upp på set 2. Set 1 var dock ligit, lättare än vad jag trodde, men slitsamt för händerna.

Skulle kanske gått framåt med vikten och inte gått tillbaka till utgångsläget, eller hur ska man tolka “BB forward lunges!