Det styrke- och konditionstest ni missat tidigare i veckan!

Ni som ska träna idag, titta tillbaka i passplaneringen här till höger. Vilka lyft har ni missat de senaste dagarna? Ta det lyft ni missat och som avslutning gör ni något av de konditionstester vi haft. Är det så att man gjort alla tester från testveckan så bör ni njuta av vilan men om ni inte riktigt är taggade på att “testas” så rekommenderar vi följande:

50 get ups med medeltung vikt – fokus på perfekt form, inte på tid

eller

5 set av
2 min 1h-svingar, alternerande hand, lätta med fokus på rörelse och andning
2 min elephant walks / wall walk

Dessa kan ni så klart kombinera också om ni halverar antalet reps och set, men rådfråga dagens tränare om vad ni bör göra för dagen!

På tisdag kör vi igång med ny träningsperiod igen vilket även bär med sig nyheter gällande träningsschemat, läs mer på: https://www.crossfituppsala.se/forklaring-av-programmet/

Ändringen består i hur vi lägger upp träningsveckan och anledningen är främst att vi har utvärderat placeringen av uppsamlingsdagar och bestämt oss för att vi inte vill ha dessa på samma dag vecka efter vecka. Från och med nu kommer vi alltså ha ett schema där vi har rullande 3 träningsdagar enligt schemat följt av en uppsamlingsdag. Detta betyder, om man räknar lite, att dagarna ändras över en 4 veckorsperiod för att sedan börja om (v9-10-11-12). Orkar ni inte räkna så kommer vi lägga upp dessa dagar på Grovplaneringen (som just inte är uppdaterad just nu).