A Pushpress, stanna 2 sek i toppen av varje rep, 5 x 4-6 reps
B Bakböj 4 x 6-8 reps ELLER bygg upp till split squat 8RM

3 set av
1 min amcap på airdyne eller rodd @ 95%
Var sjätte-sjunde minut

Tillägg: Sidebends med kettlebell 3 x 15 reps per sida

Som vanligt på PP men med den stora skillnaden att man stannar i toppen 2 sek. Använda GÄRNA kettlebells när ni gör detta, kom ihåg “klonk i toppen”! På tillägget så var noga med att man inte gör jättetungt. I toppen ska man inte behöva luta sig extra åt sidan utan kunna hålla emot med bålen vertikalt. Kör hårt på rodden, testa en lite lugnare minut först om ni är osäkra på hur det känns, speciellt på airdynen. Kom ihåg att tanken är att ni ska kunna upprepa resultatet flera gånger!

Kommande vecka 33:

Måndag – Press + böj/utfall + intervall
Tisdag – Mecon, medel i omgångar
Onsdag – Drag + böj/utfall + intervall
Torsdag – Tyngdlyftning + metcon
Fredag – Rugbyträning, vanliga pass inställda
Lördag – Testdag/Tävlingsträning
Söndag – Se kommande vecka på lördagens inlägg

Det börjar dra ihop sig! 2012-09-08 startar RFCCF (CFSM) och pågår hela den helgen, hoppas många av er är med och hejjar på!