13/21 – 11/18 – 9/15 – 7/12 – 5/9 – 3/6 – 1/3 rep rounds of:scale
Handstand push-ups
L-pull-ups

Tid: 21:42 min (49 HSPU, 84 LPU)

Den här gången vägde inte tilltron till förmågan över mot bevisen av vad jag faktiskt kan. Det här är två övningar som jag inte direkt är vass på, men aningen slöare på HSPUs, så där skalade jag ner antalet rejält. Tidsmässigt var det väl inget att hurra för, skulle kanske även skalat ner mer så även med LPU men det kändes åtminstone jämnt, ungefär lika länge på varje övning.

För övrigt blev jag impad av CrossFit Uppsalas medlemmars skills idag. Handstående på schemat och sedan fick man försöka sig på HSPUs. Manne dammade av 10 reps , Gustav gick på händer och Linda och Johanna stod på händer runt minuten vardera! Alla slet för varandra på den avslutande grupp-WODen, härligt att se!

Tanken är att jag ska ta igen de förlorade repetitioner ikväll så det blir en update senare. DUs och HSPUs låter väl trevligt, nähä? Det blir nog det ändå 🙂

EDIT:

Wu: 5 x 5 obrutna Double unders

+

11-9-7-5-3-1 rep rounds of:
Handstand push-ups
Double Unders

Tid: ca 13 min + 20 min hopprepshoppande och försök till DU-övning

Var riktigt seg i axlarna efter dagens tidigare träning, ja, exakt så svag är jag i HSPUs! Destå viktigare att ta igen missade repetitioner. Uppvärmningen var dels inspirerad av Martins senaste studsande hit och dit men även av Greg Amundsens projekt att bli bättre på DUs. Han tvingade sig själv att göra 5 x 10 obrutna DUs innan all annan träning tills han blev “tillräckligt” bra. Jag började nu med 5 x 5 vilket var lite för lätt, nästa gång blir 5 x 6 obrutna osv. Givetvis med mellanhopp, men det tar sig nog.