Uppvärmning:
-gå igenom övningar som kommer senare i passet

På max 20 min inklusive uppvärmningen
3 set
A1 Trap bar marklyft* eller 2KB marklyft @30×1 x 4-6 reps
A2 SL RDL med 2Db x @30×0 x 4-6 reps / ben + Push ups på 2DB x submax reps

*montera gummiband på trap bars:en, helst en med rött band och en med ett tjockare band

B “Sandra”

12 min amrap
Buy in: Mountain climbers x 100 reps
+
Burpees x 6
Air squat eller Goblet squat x 8
Db snatch eller Tung slam ball till axel, varannan axel* x 10 reps

*välj antal om för tung för 10 reps

Hemma-Bonus

2-4 set
Elephant walk där du håller submax i botten av varje rep x 5 reps
Side plank mountain climber x 5 reps / sida
Draken med eller utan vikt, långsamma reps x 5 reps / ben

Vi kör vidare på våra 40 minuters gruppträningspass ett tag till och som ni ser så har vi infört en BONUS-del i slutet av passet MEN den ska till att börja med göras hemma 👍

Vi uppmuntrar även att ni som tränar mycket inte bokar fler än 3 gruppträningspass per vecka och kör övriga pass på Öppet gym, varför inte på en tisdag eller torsdag så kan ni snacka med Björn eller Martin! Denna rekommendation är till för att alla ska få möjlighet att få till sin grundläggande träning! Sen som alltid: tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna!

HEMMATRÄNINGEN

Är du hemma eller på resande fot så boka Hemmapass så klart! Mejla oss på info@crossfituppsala.se så bollar vi gärna era tankar! 😊 Massor kan göra om du har lite utrustning hemma, vi kan hjälp er med en del från vår shop http://shop.primalfitness.se/, men här nedan utgår vi från att du inte har tillgång till utrustning:

A Uppvärmning allmänt, bli riktigt varm och fokusera på höftböjare och ländrygg + Dagens Hemma-Bonus, se ovan

B Tabatas på 12 min, växla övning efter varje 20 sek:

Tabata burpees
Tabata air squats
Tabata lunge steps

*En tabata = 8 varv med 20 sek jobb / 10 sek vila på varje övning