A Frontböj 5 x 3-5 reps
B1 Bulgarian Split Squats 3 x 4-6 reps/ben
B2 KB-Sidebend 3 x 10/10 reps

+
4 varv av
45 sek amrap burpees
75 sek vila
Totaltid: 6:45 min – notera högsta/lägsta

Oj, 2 pass på en dag! Både lunch kl 12-13 och kl 18-1900 på kvällen. Gruppträningen har samma planering på båda, men på kvällen har vi öppet en timme extra för den som vill träna mer. Premiär för Andreas som tränare på kvällskvisten, fantastiskt! 🙂

Dagen börjar med frontböj, kom ihåg att hålla upp övre delen av ryggen, tryck upp armbågarna! Försök att hitta en vikt att ta tunga femmor och vila ordentligt mellan seten! Därefter blir det dynamisk stretch för höftböjarna, även här viktigt att inte tippa fram med överkroppen. Detta varvat med “side-bends”: håll vikt i ena handen, böj dig åt sidan och upp igen. Kroppen i rak linje om man tittar från sidan! På metcon: Det vill säga 2 min per varv, 45 sek burpees och resten vila. Jämför burpeeresultat med 21/2 och 14/3 och ni kan även kika på 20/3 som var 100 på tid-dagen! Hur stämmer det överens tidsmässigt? Hur ska man lägga upp det nästa gång? Nåja, sånt behöver ni inte tänka på idag, utan bara mata på i 45 sek x 4!