Wu: några marklyft mellan 50-100 kg
+
Dagens pass (i detalj med vilor och allt, se länk):
A. Dead Lift 100 kg; 10 sets of 3 reps
B1. Ring Push ups, amrap (-2) x 3 sets – 22 / 10 / 8 reps (3 s exc, 1 s vila i topp och nere)
B2. 10 Power Clean “touch and go” unbroken x 3 sets – 70 / 72.5 / 75 kg, 6-3-1 reps
C1. Clap Push Ups, amrap (-2) x 3 – 13 / 10 / 9 reps
C2. Push Ups,  amrap (-2) x 3 – 10 / 8 / 6 reps
C3. KBS, 32 kg – 20 unbroken x 3 – obrutet /16-4 / 11-4-3-2 reps
C4. 20 Back Extensions x 3 – obrutet

Vilorna var inte exakta men diffade som mest några sekunder. Lite värre mellan A-B-C-delarna, där dubblades nog vilan. Så kommer det vara i fortsättningen, vi är inte de enda i gymmet så en del kompromisser kommer det bli och att köra exakt efter föreskrivna vilodagar är inte tal om, men man gör ju så gott det går.

Efter rökdykning någon vända på förmiddagen var det bara att fortsätta, man kände sig ganska varm. Passet började lömskt. 30 reps av 100 kilos marklyft  under ca 9 min är hellugnt men sedan kom ju nästa del. Där var det dock greppet som fick mig att behöva bryta sista. Missade pausen i bottenläget på första ring push upsen, men jag vet inte om det inverkade på antalet reps. På nästa del valde jag 32an att svinga med, underskattade hur sargat greppet var, men behöll samma vikt mest för att få in volymen. BE är sjukt lömskt, nästan som rodd, man kan “alltid” göra ett till rep även om det var sjukt obekvämt efter svingsen.

CIMG3421

32an kändes faktiskt inte som att ta vatten över huvudet, det kändes som 32 kg över huvudet 😉

CIMG3426

Nytillskott, idag var även Robban med!

CIMG3416

Markus aka Icebear börjar få till det där med levitering!

CIMG3428

Alla passets deltagare i samma bild, Simon i förgrunden, Goodmornings är görbra för stela hamstring! Löpkungen Holwaster stod för kameraarbetet, tackar!