A. Deadlift @ 33X1 2-3 reps 4-6 set

B. 10 min AMRAP
1 swing
1 clean
1 press/push press/push jerk
change arm, add one rep/round until you almost fail, then start over again at 1 rep/arm

C. 8 min AMRAP
1 kettlbell snatch + 1 windmill + 3-5 strict presses + 1 TGU then change arm

D. Prone Y’s 6-8 reps 3-5 sets

A-delen: Andra veckan med lyft från golvet. SNYGGA reps. Notera tempot. Tanken är att du skall “reset:a” mellan repsen, alltså släppa stången sträcka på dig och ta ny position mellan varje reps i setet.
B-delen: Här skall man alltså hålla igång kettlebellen i 10 minuter om det är möjligt. Man göra alltså först 1 swing, 1 clean, 1 press höger arm, byter arm, samma 1 swing, 1 clean, 1 press vänster arm. Sedan gör man 2 swing, 2 clean, 2 press höger arm byter arm. Man lägger alltså på 1 rep/varv tills man precis klarar det och då börjar man om från 1 igen.
C-delen: Samma som förra veckan. Det är alltså 1 snatch från golv, 1 windmill, 3-5 strikta pressar och sedan TGU upoifrån ned och upp igen. Efter det byter man arm. Arbeta i 10 minuter, BRA rörelser INGEN stress.
D-delen: Också en övning från förra veckan. NOGA med utförandet. Titta på filmen en gång till 🙂