A Dynamisk uppvärmning, svingar, lätta marklyft, aktivering av baksidan, ca 5 min
B Rumänskt marklyft @ 4111 @ 6-8 reps x 4 set

20 min av
3-5 pull ups, ringrodd eller 3 assisterade pull ups @ 30A1 på varje jämn minut
3-5 elephant walks på varje ojämn minut
[0 – börja med pull ups, minut 1 första vändan elephant walks]

Värm gärna lite extra innan passet, ta det för en vana! Hur som helst bra att värma upp med ett gäng lättare RDL @ tempo så att man får lära sig det innan tyngre arbetsset, lätt att gå ut för tungt! Jag rekommenderar pronerat grepp, men det är ok att köra mixat OM ni växlar hand som är pronerad resp supinerad. Fram med magnesium också! Repintervallet på avslutningen är beroende på hur lätt man har för respektive övning.

Vi har en del administrativt jobb kvar innan vi kan få upp den nya fliken med grovplaneringen för hur kommande veckor ska se ut och en beskrivning av hur upplägget med gruppträningen är tänkt, men redan denna vecka kommer vi börja med “Vilodagar” i schemat. När dessa kommer så är det naturligtvis så att ni ska boka er och träna som vanligt om ni inte kan följa träningsupplägget precis så som det är skrivet och när ni är på passet kommer ni få hjälp av dagens tränare med vad ni bör göra. En liten heads-up för vad som komma skall med andra ord! 🙂

Linda böjer!!!