A 1 Hang power clean + 2 frontböj x 6 set
B1 Tunga svingar / HPC 3 x 5 reps
B2 Hollow rock 3 x 5-10 reps

7-10 varv av
20 sek rodd/airdyne, max
2:40 vila

Tillägg: Repklättring, öva

Gå igenom PC och sedan göra några tyngre reps från häng. Sedan ska vi se till att få in sprinterna i blodet, så snabb repris från fredagens pass. Jämför ert resultat och insats mot förra gången, märker ni att ni tappar stort i resultatet så stå över en vända och kom tillbaka efter extravila.

KOM IHÅG: Om ni missat det så är det samma pass på söndag och måndag. Dvs har man tänkt att träna båda dessa dagar så inrikta er på öppet gym en av dessa och titta tillbaka på veckan som gått och gör något ni missat. Eller så tar ni det lugnt och övar på teknik, det görs allt för sällan!

NYHET: Från och med nu kommer jag på måndagens inlägg, som alltid kommer upp på lördag, meddela veckans fokus så att ni kan planera runt eller planera mot särskilda dagar. Kommande vecka 17:

Måndag  – Tyndlyftning, benböj + intervall
Tisdag  – Intervall, längre
Onsdag  – Pull ups + intervall
Torsdag  – Allround + intervall, medel
Fredag – Marklyft + intervall
Lördag – Allround, tyngre
Söndag – Se kommande vecka på lördagens inlägg

Med “intervall” menas fokus på enkla och flåsiga övningar. Med “allround” menas att man kommer använda större delar av kroppen utan fokus på en del. Om man har en skada eller liknande går det enkelt att jobba runt särskilda övningar under både “intervall” och “allround”. Mer info om respektive pass får ni på dagens inlägg varje dag som vanligt, men kommentera gärna om det är något ni undrar över.

Det finns inte ETT sätt att lära ut saker, därför är det bra att titta runt lite