six-pack-tattooWu: ca 3.5 km framfotalöpning på drygt en kvart

+

Four rounds for time of:
Walking lunge 50 meters
Sit-ups, 50 reps

Tid: 10:45 min

+

4 x 5 obrutna Double Unders på det, svårare efter än innan träning, så det var ju en träning i sig.

Löpningen kändes bra, testade att dra upp foten mer och mer mot låret och det funkade. Sprang bredvid “Baddarn” och skillnaden i löpsteget hördes tydligt. Spurtade på slutet, det var faktiskt länge sedan jag sprang allt vad jag orkade.

Ordentligt uppvärmd gav jag mig i kast med dagens WOD. Gymmet är ganska precis 10 m långt, så det blev 5 vändor (varför anger man meter helt plötsligt förresten, inga feet här inte) i sällskap med Kristina och Örjan som faktiskt verkade lite sugna på att testa. Kanske nästa vecka?

Målet var att slå Jons tid och herrejösses vad han fick rådäng! 😉 Skämt å sido så blev jag förvånad att jag inte kroknade, speciellt med utfallsgången. Första varvet på ca 2:40 min och sedan fortsatte det så, sista sit upsen var dock riktigt slitiga. Hälften var obrutna varav sista var en av dem. Fick en sån där konstig illamående känsla typ en halvtimme efter passet, som iofs är borta nu, brukar bara få det av GHD-sit ups.