Klubbmästerskap 2018!

Idag är det KM på klubben och då lägger vi all fokus på det så det blir inga “vanliga” pass men alla har ju kunnat anmäla sig. Vad roligt att så många har gjort det!

Men givetvis så finns möjlighet att träna på egen hand, eller med en kompis och då blir det Uppsamlingsdag, se nedan. Under 09:00-15:00 så är fokus på tävlingen, så träning görs bäst tidigare eller senare. Kom gärna och heja eller hjälp till som funktionär även om du inte ska tävla själv, det blir skoj! ?

Uppsamlingsdag
1.Styrke- eller teknikdel från tidigare dagar
(Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!

2.Assistans-träning som pre-/rehab/skills
[nedanstående övningar eller så gör ni hemläxa från Hälsoutvärdering och Uppföljningar!]

A1. 10-20 DU eller 30-40 SU 4set
A2. Tall kneeling pallofpress @ 2222 6-8reps/sida 4set
A3. Handstående mot vägg 10-30 4set

3. “Run Eagle Run”
AMRAP 20min
i lag om 3 personer

P1 Ett varv av “the eagle” 20m farmers (10+10) + 8 FS m 2x KB
P2. 100m löpning
P3.vila

Score= antal fulla varv av the eagel + meter som laget sprungit
*vid regn byt löpning mot 150m rodd

  • Gör Styrkedel eller teknikdel först. Gör eventuell assistans träning som hör till DEN DELEN
  • Om ni tränat de senaste 3 dagarna så gör ni bara del 2 ovan som ”styrka”, dvs direkt på assistansträningen men något annat som ni inte gjort under denna period.
  • Som konditionsdel så utgår vi från att vi gör gemensam metcon, här kommer det vara fokus på team-wod, så det blir både roligt, bra och peppande! ?