Uppsamlingsdag

Uppsamlingsdagarna ger er som medlemmar möjlighet att välja vad ni vill göra av de föregående tre dagarnas träning. Känner man sig osäker på vad man skall göra under denna dag så rådfråga dagens tränare.

För att få ut maximalt av sin träning och uppsamlingsdagarna så rekommenderar vi att ni bokar en hälsoutvärdering. Glöm inte att en hälsoutvärdering ingår i medlemskapet, dessa bokas via passbokningssystemet.

Under uppsamlingsdagarna ligger även den beryktade monocykeln aka ”partycykeln” – vilket helt enkelt är strukturerad konditionsträning i intervallform. För att förbättra sin aeroba kapacitet (kondition) så är intervallträning i cyklisk form (löpning, cykling, rodd, assault bike osv) det mest effektiva sättet. Så oavsett om ert mål är att förbättra er tid på 2000m rodd, ”Inger” eller förbättra är er hälsa så är och förblir ”partycykeln” er bästa vän 🙂

10-12 set:
1 min on
1 min off

Denna vecka är det en “rak” intervallserie. Tanken är att de första 5-6 intervallerna i serien skall vara liiite långsammare än de sista 5-6 intervallerna. Om du väljer rodd så kanske du ror på 2:00/500m första 5-6 intervallerna, vilket då innebär att du sedan skall kunna ro 1:55/500m de sista 5-6 intervallerna. Heja, heja!!

Dessa intervaller läggs upp under uppsamlingsdagarna som inträffar var fjärde dag och finns med i ”Grovplanering” under ”Dagens pass” här ovan.

Har ni tränat de senaste 3 dagarna så är ni välkomna att boka pass på Uppsamlingsdagen som vanligt så klart, men då rekommenderar vi att ni ser det som en teknikdag med betydligt lägre volym och lätta lyft, rådfråga er tränare om hur ni ska lägga upp det.

 

Mer tester med nästa gäng

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on