Dag 5

A. (Power)Snatch. Bygg till tung på under 10 minuter. (Alternativt: träna teknik medans)
B1. Supinerade Pullups @ 40X1 / 40A1; 5/4/3 reps (3 set med sänkande repantal)
B2. “Superplankan” 30 sekunder. 3 set.

+

10 minuter AMRAP i par:

12 bollsitups
10 + 10 bollrotationer med ryggen mot varandra (10 åt höger för P1, 10 åt höger för P2)
10 + 10 bollöverlämningar över/under (10 över för P1, 10 över för P2)
12 ballslams (varannan)

 

Gå ihop två och två och hjälp varandra på superplankan. Med superplankan så menas alltså att ni står i plank-positionen (på armbågarna) och en kompis pressar ner din höft mot backen och du ska hålla emot.


På bollsitups så gör ni bägge en situp, P1 med boll och P2 utan boll. i toppen på situpen lämnar P1 över bollen till P2. Det är 1 rep.
Med bollrotationer menas alltså att P1 och P2 står med ryggen mot varandra och man överlämnar bollen åt ett håll.
Bollöverlämningarna över/under är också rygg mot rygg där P1 räcker bollen över till P2 ovanför huvudet, P2 tar bollen och lämnar över den mellan benen till P1.