A Ryck (snatch) 1RM / dagens tyngsta rep – ca 25 min
B Stöt (clean & jerk) 1RM / dagens tyngsta rep – ca 25 min

ELLER

Dagens tyngsta på båda övningar med så snygg och stabil teknik som möjligt

Ok med styrkevarianter, tex power snatch eller power clean & jerk, använd den variant som ni är bäst på. Öva teknik på den ni inte är lika bra på om tid finns kvar.” “Prowler-lördag!

900 GTFOH

På tid
Putta lätt släde 900 m
[en jobbar, en joggar bredvid, valfria byten, tillsammans gör ni 900 m – värm upp med en 50+50 m innan ni kör igång]

ELLER

4 x 25 m prowler push, tung

Gör tester om ni inte gjort dem annars “ELLER” alternativen! Fokus under passet med tynglyftningen, gör inte fler än 3 reps åt gången, ingen idé att nöta 10-15 reps på rad, då blir ni onödigt trötta i greppet och får svårt att lära er rätt rörelsemönster! På avslutningen så börjar man med lite uppvärmningsvändor för att sedan kötta på med prowlerlördag som görs utanför ordinarie passtid! Ni som kör tunga prowler pushar får ta de större vikterna eftersom de andra ska användas till tyngdlyftningspasset!

Av med tshirten så sparar ni några gram! ;) Skämt å sido så kan det vara intressant att se precis hur bålen rör sig vid tyngre lyft! Kan ni hålla magen som en enhet utan att sjunka ihop?