A Tall jerk / split jerk, lätt vikt, 3 reps åt gången
B Jerk balance från rack, något tyngre
C Jerk från rack, ett par tyngre försök med bra teknik
D Clean & Jerk, ett par tyngre försök med bra teknik

Tillägg:

Double unders, progression vecka 1:
46 set av
10 sek double unders @ 80-90%
20 sek vila
[Totaltid 22 min 40 sek]

Tall jerk var varianten när man håller stången framför pannan. Tanken under passet är att öva från lätt till tyngre. Lift away!

Första veckan i en double unders progression för att blir bättre på att hoppa och öka antalet reps på 10 min-testet! OBSERVERA: Har man problem med vader och / eller inte har gjort ett 10 min double unders-test, så kan det här bli lite väl hög volym. Kapa antal set till hälften om ni är osäkra och se alltid till att värma och stretcha vaderna och hälsenorna! Fråga dagens tränare och era kompisar om tips!

Utgångspunkt: Många hoppar ungefär 40 sek och vilar 20 sek varje minut vid ett 10 min test. Ett mål är nu att inledningsvis höja den totala volymen hopprepshoppande totalt över hela passet mot om man jämför med senaste resultat av “Rhiannon”, dvs 10 min amrap double unders. När det gäller double unders, som för många är tekniskt svårt, så handlar det ofta om den tid man försöker hoppa och inte om lyckade reps. En missad repetition är också en belastning för kroppen och vi vill förbereda oss för att kunna hantera själva hoppandet, detta är anledningen till att antal reps inte ordineras. Ett annat mål är att hoppa hopprep med lägre intensitet än vad man gjorde under testet, vilket kommer minska risken för stumma armar och vader samt öka möjligheten till bättre teknik. Notera hur det går, hur många reps per set, när det blev svårare, enklare och andra tankar. Fram med svettbandet och hoppa loss i värsta 80-talsstil! 🙂