Uppvärmning:
-Skulderlyft
-Skulder-armhävning
-Bänkpress med hantlar + lätta med stång

3-4 set
A1 Bänkpress med smalt grepp @30×0 x 3-4 reps
A2 Strikta pull ups x 3-5 reps ELLER Scapula pull ups / ringrodd x 4-8 reps
A3 Wide grip pull ups till 90° i armbågen 4-8 reps ELLER Kroc Rows x 8-12 reps
-om du kör pull ups: A2 tyngre motstånd än på A3
-om du kör andra varianter: A3 tyngre motstånd än A2

2-4 set
B Single leg Hip thrust @2101 x 4-6 reps / sida
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Huggy Bear”
16 min amrap
1H Clean + (Push) Press + front squat x 4-6 reps / arm
Farmers walk x 3-5 längder
Bear Hug Hold med stor slam ball ELLER 2KB front rack hold x 20-30 sek

Liiite tyngre bänkpress kanske, men framför allt så försök ha 3 set som är ungefär lika tunga. Notera även skillnaden i varianterna på A2-A3. Den första är om du redan kan göra ett gäng strikta pull ups och den andra om du ännu inte är där.

På B-delen finns en video där du ser att du kan göra den med rakt eller böjt ben, det senare är lite lättare.

17e maj idag, men inte blir det Norge-tema på avslutningen för det, kom på det för sent, haha! Kanske är ni sugna på att köra ute och då kan ni använda ute-stenarna och farmers-handtag, det enda ni behöver ta ut är ett gäng kettlebells. Ha så skoj!

View this post on Instagram

Starka tillsammans! ??? #crossfituppsala #teamwork

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on