Dag 1

A. Marklyft @ 41X1; 5×3 reps
B. Rumänska enbensmarklyft @ 30X0; 8-3-8 reps

+

AMRAP 16 minuter @ 80% aerobt:
10 st DB/KB seesaw-rodd med 1 sekund i toppen/botten
5 st “manmakers”
10 st KB/DB squats (frontrackat)
5+5 KB/DB utfall (frontrackat)

Högre TuT på marklyften idag vilket innebär att ni får vara extra noggranna med vilken vikt ni kör på. Det borde alltså rimligtvis vara lägre än förra veckan. Det borde bli riktigt svettigt men se till att ni stabiliserar ryggen under hela rörelsen. Rumänska marklyften har ett litet peakset för högre belastning men innebär mest att ni ska kunna jämföra set 1 och 3, förhoppningsvis borde ni kunna lägga på mer på set 3 på RDL’en.

Se till att ta lätta vikter på Del 2, speciellt om ni har problem med att hålla tunga saker på framsida axlar. Väldigt mycket belastning på att ha vikterna just där under det här passet så se till att hålla en rak rygg och upp med bröstet. Känner ni hur ni börjar krumma med ryggen så är det bra om ni ställer ner vikten, andas lite samt skakar ur och försöker igen.