A Stöt – hitta ditt 3RM
B Frontböj – hitta ditt 1RM
+
21-15-9 av
Thrusters (viktskiva)
Utfallssteg med viktskiva på raka armar
Air squats

Upplagt för en “PR Friday” här på CrossFit Uppsala! I stötmomentet använder vi den teknik vi känner oss mest komfortabla med, antingen med parallella fötter (push-jerk) eller eller med fötter separerade framför och bakom oss (split-jerk). Om man inte alls behörskar stötteknik jobbar vi teknik först, och låter sedan push-pressar stå för maxförsöken. Därefter tar vi en liten stund till dagens max i frontböj!

För konditionsdelen så hittar vi en viktskiva av lämplig tyngd och utför i tur och ordning, för 21- 15 och 9 repetitioner per rond, frontböj-pushpressar aka Thrusters, utfallssteg (på stället) med samma viktskiva på raka armar och knäböj med kroppstyngden som vikt. Tänk på att spänna bålen och etablera “buktryck” vilket kommer att vara nödvändigt för att kunna röra sig och balansera en otymplig vikt.

“The science of weightlifting” – hur i hela världen kan man förflytta vikt så effektivt med tyngdlyftningsteknik? Svaren här! “Produktive application of force”!

Grattis till PR i ryck Malmen. Onwards and upwards. CrossFit Uppsala/Primal Fitness gör oss steg för steg lite mer awesome!