Sunkig träningsvecka, men det var nog välbehövligt. Orminge strongmen körde ju fullständigt slut på mig, men roligt var det! Mest uppenbart, men det visste jag iofs, är att greppet och dragstyrkan behöver bättras på för att hänga med min hyffsat starka rygg.

På mån-tis blev det lite cykling som gick över till total vila ons-tors när det inte släppte. Jag ville vila upp mig inför helgens övningar i Sala. Kanske berodde slitenheten på lite lite sömn och mycket mycket stress, men hur som är extravila då och då aldrig fel (bara man hoppar upp på hästen senare). Jag passade dock på att göra lite power snatches i fredags eftersom träningsabstinensen blev för stor. Squat snatches gillar inte axeln ännu (har den nånsin gjort det?), så det får bli läxa med OHS tills den gör det. Hellugnt upp till 60 men på 65 kg så behövde jag tänka till lite. Uppenbart att det där med att rycka en gång i veckan för att bibehålla tekniken (och minst 2 ggr för att förbättra) har väldigt mycket sanning i sig.

Under helgen kunde gänget på CrossFit Uppsala avnjuta en episk helg med CrossFit Reebok. Här har Martin skrivit lite och här Christian från Team Reebok. Jätteroligt att höra att det var så lyckat! Tyvärr kunde jag inte medverka själv eftersom mitt vikariat på Räddningstjänsten i Sala har börjat och som inleds med 2 övningshelger för att sedan gå på det rullande schemat. Den första övningshelgen hade några fysiska moment vid sidan om teorin: snabbinsatser vid brand i byggnad (jisses vad sjukt det är att springa i trapphus med skyddsmask), vattenlivräddning (benpaddlandet på Fyris har verkligen gett resultat) och djurlivräddning (även om kossan “Doris” bestod av däck och metall). Förutom det ingick vi i styrkan på ett par larm som avbröt övningen, men vi kunde strax återgå. Eftersom jag lånade bil så passade jag för övrigt på att skjutsa dit en släde och lite bumpers, vilket var uppskattat av kollegorna. Det kommer bli väldigt lärorikt, spännande och roligt att arbeta och träna den här sommaren!