Visar upp min nya tischa

Är man en di-hawg wannabe, så måste man så klart ha en “Unbroken-tischa”. Ville dock inte svetta ner den (lite som innan man fått första repan på bilen) så jag hade min CF Uppsala på mig. Lite senare blev dock Oppe-tröjan svettig så klart, vad tänkte jag på, en osvettig träningstischa?

Det blev en extra vilodag i fredags, föreläsningen drog ut på tiden innan tåget och när jag var i Uppsala kl 2000 så var jag inte så sugen på att backskvåtta. Kanske lika bra, har haft lite värk i högra knät (har fått en törn någon gång jag glömt bort) och uppslitna valkar, så nu kunde man komma tillbaka hel och ren i obruten förpackning!

Hade tänkt att riva av back squat/pull up-passet från förra veckan, men jag sprang in i Lasse-pinnen och fixade ett nytt rullbandstest direkt på fm istället för efter klassens fyspass på em.

Förmiddag:

Wu: Rodd 1k, 4 min
+
Rullbandstest, 5.6 km/h med larmställ och utrustning (puls 172-176 sista 3 min)
+
Max reps Double Unders: 73 reps, pb!
Back squat warm-up (fokus på djup och high-bar): 50-110 kg
A1 Back squat  1,1: 120 – 132.5 kg, pb!
A2 20 obrutna PUs: obrutna och lätta

Under rullbandstestet låg pulsen som den brukade men vaderna gnällde lite. Det tillskriver jag mest för att jag återigen gjorde testet i Converse-dojorna, nu har jag iaf ett nytt rullbandstest som gäller i 3mån, tack Lasse! Pustade ut och passade på att hoppa lite rep eftersom Simon höll på att avverka sit up/double unders-delen av passet. 73 reps bara så där! Började bli jobbigt först runt 50 reps, vilket är lite ovanligt, man lär sig tydligen. För att inte missa benböjen helt så gick jag in till lyftarplattan och började mata. Ställningen var inställd så pass hög att jag bara fick av stången med high-barposition, så så fick det bli. Över till lite tyngre, tänkte göra 3 men hann bara två. 130 låg på stången, men då höjde jag lite för nytt pers, och den satt!

En del stånkande och efteråt garvande, kändes inte helt ok tekniskt och så märkte jag nu när jag ser filmen att jag hade stången långt upp, nästan high-bar även på slutet. Den kom upp iaf, och ja, jag borde vända mig bort från spegeln 🙂

Eftermiddag:

5 stationer där 6 set av 25 sek arbete / 25 sek vila skulle genomföras innan man gick vidare till nästa:
1. Boxhopp, 50 cm
2. 2×14 kg KB-snatch 3 reps, KB-push ups 3 reps
3. 2×25-30 kg hantlar: marklyft 3 reps, frivändning 3 reps, overhead 3 reps
4. Burpees med sidohopp över bänk
5. Vridning med skivstång ner till hö/vä utfallsposition, håll stången med ena armen byt i topp

Lasses stationsträning, intervallbaserad. Kändes bra även om vissa delar var lite för komplicerade för att det skulle bli riktigt jobbigt. Hade man tex nöjt sig med swings på station 2 (dubbla snatches för nybörjare??) och delat upp station 3 i några fler delar och nöjt sig med bara utfallssteg/switch-lunges eller liknande på station 5 så hade det varit riktigt vidrigt. Trött blev jag hur som och min fundering på att göra några OHS flög bort. Bra boxhoppträning förresten, jag har fortfarande inget bra flow där, och roligt att se hela klassen kämpa och svettas tillsammans! 🙂