Lördag

Function
1 2kb-clean 3 push press: 2×28 kg
3 max vertical jump – 2 sec b/t jumps
15 KBS tough: 48 kg
rest 3 min b/t sets x 4
+
Row Sprints:
30 sec max effort
rest 3 min b/t sets x 4: 182-188-182-175 m

Söndag

Function
50,40,30,20,10 rep rounds for time:
Double Unders
Sit Ups anchored
Time: 6:55 min, pb
+
Seated behind the neck press, heavy not 1RM: 65 kg, pb

Sjukt intressant helg, jag är helt blown away! Framför allt flera väldigt bra verktyg för att utvärdera en person snabbt och se vad man behöver jobba på. Själv har jag löjligt dålig rotation i axlar och i höger höft + adductorer i höger sida. Dessutom har jag en dålig bänk/press/rotation-ratio och som jag behöver hålla ett öga på. Har hållit på med db ext rot och powel raise sedan jag såg inlägget på OPT för ett bra tag sedan, men inte uppmärksammat att procentsatserna blivit sämre.

Ser tyngre ut än vad det var, var nära att börja pressa ojämnt (som jag gjorde med stående press härom dagen) så jag slog av på takten lite. Kunde gjort mer mao! 😉

Vi har även blivit introducerade för flera intressanta ratios att jobba efter och använda vid utvärdering vilket bla klargjorde varför jag gjort sittande press vid både ett och två tillfällen tidigare. Uppskattar min bänk till något över 100 så en sittande press på 65 ger ett ratio som visat sig vara hälsosamt i en jämförelse med många atleter. Inte så “skämmigt” längre med den här rörelsen. “Annie” var mest som en bisak, inte jobbigt annat än att magen tar slut och persade lätt iom att det var “ganska” länge sen jag gjorde den här.