Mina baklår knöt ihop sig totalt efter GHD Raises häromdan. Förstår inte hur jag lyckades genomföra passet igår morse överhuvudtaget. Senare under dan fick jag kämpa för att gunna gå, och jag kunde inte ens nudda min knän med raka ben och rak rygg (normalt kan jag lägga händerna i backen). Tror inte nåt verkligen är skadad, bara ihopdraget in absurdum, för det är iallafall lite bättre idag. Tog mig till Friskis hoppandes på det bästa.

Efter en noggrann uppvärmning (3 varv av 400m löpning, 20 double-unders) och efter det ordentlig stretchning gav jag mig ändå på delar av dagens pass. Säkert bara bra att få lite blod i spirorna.

7 varv av 1 strikt pullup, 2 L-Pullups, 3 butterfly pullups, 4 chin-breaking-vertical pullups, 5 chest-to-bar pullups. 2 minuters vila mellan varven: Första 5 varven obrutna, sen brutet inför CTBs.

10 intervaller av 30sek double-unders/30 sekunder vila för totalt antal hopp: 304

Gjorde så gott jag kunde (bättre än väntat!) på L-pullups. Har inte hittat flytet för butterfly pullups, så tog chansen att öva lite under seten. Borde öva mer. Men varnar för att jag kanske är för klumpig för såna här graciösa rörelser. Höll igen lite på double-unders, men de sista varven var ändå jobbiga.

Träffade på en gympalärare som körde CrossFit Nordic programmering då och då. Just idag var det bodyweight Fran som stod för träningen vad det verkade.

dus

“When I go to disco, my shoes glow in the dark”


3km promenad i kylan hem. Ganska skönt faktiskt (!).