Da pump!

A1. 5 varv av 4-6 Front squats, 3 sek negativt 0 sekunder i botten och toppen. 20 sek vila innan A2:6x70kg, 6x80kg, 4×82.5kg, 4x85kg, 4x85kg (paus 1 sek i toppen rep 3 och 4)
A2. 5 varv av 25 pullups. 3 minuter vila innan A1: 25 (chest to bar), 20/5 (CTB), 20/5 (chin breaking vertical plane), 15/5/5 (CBVP), 15/5/5 (CBVP)

B1. 3 varv av 6-8 forward lunges (med hantlar). 90 sek vila innan B2: 8x24kg, 8x26kg, 6x30kg
B2.3 varv av 8-10 powell raises. 90 sek vila innan B1: 10x6kg, 8x7kg, 8x7kg

C: Tabata situps. Lägsta antal är resultat: 11 (12 tills sista två varven)

Som vanligt vid det här passet hittade jag “da pump” bigtime. Underarmarna helt galet fyllda av syra efter bara två varv… Efter det svårt att ens racka stången då mina normalt obefintliga biceps och underarmar knappt gick att böja mot varandra. Chest to bar två första varven hjälpte nog inte heller… Tempot med 0 sek i toppen i böjarna är för övrigt jätteelakt.

Gillar supportövningarna OPT lägger in (powell raises, external shoulder rotations osv). Känns bra.

Jag KAN inte göra mer än 12 (oankrade) situps på en tabatarond. Är jag en seg slöfock? För övrigt så kändes situps ganska elakt, då GHD situpsen från häromdan verkligen inte släppt taget om min anteriära kedja. Kan kanske vara en delförklaring till att jag kände mig ganska svag i böjarna också.