Okej, så här är det: att lägga mängder med explosiva drag, samt skittunga tempostyrda pressrörelser, dagen efter ett pass med 32 muscle-ups, 60 chest-to-bar pullups & tunga overhead squats är bara elakt. Krydda dessutom med massvis med boxhopp (med krav på obrutenhet) dagen efter typ 160 switch lunges, och ett gäng hoppande knäböj. Nä, det är inte schysst!

Men vad gör man. Om det står på internet så ska det väl göras antar jag?

A1. 5 dropset av 2.2.2 power snatch (10 sek mellan delseten, 10-20% lägre vikt mellan varje delset, ~10% lägre vikt mellan varje set). Vila 2 minuter innan A2: 55/50/45, 55/50/45, 52.5/47.5/42.5, 50/45/40, 45/42.5/40
A2. 5 dropset av 4.4 close grip benchpress (3 sek negativt, 0 sek i toppen, 10 sek mellan delseten, 10-20% lägre vikt mellan varje delset, ~10% lägre vikt mellan varje set). Vila 2 minuter innan A1: 75/65, 75/65, 70/60, 65/60, 65/60

5 varv av 25 obrutna boxhopp (50cm), 200m sprintrodd@100%: 1:23, 1:26, 1:26, 1:27, 1:30

Dropsets! Det trodde jag aldrig jag skulle göra! Rätt intressant att se hur OPT knyter ihop Charles Poliquin och CrossFit på det sätt han gör. Han bryter verkligen mot rätt många tabun inom CrossFit.

Rycken kändes “sådär”. Får verkligen inte till det ordentligt från marken. Blev ganska snabbt sliten i seten också. Lyckades aldrig riktigt komma upp i 100% på rodden. Benen ville inte riktigt samarbeta där. Hoppen förvånansvärt lätta, även om timingen blev sämre mot de sista varven.

Simon körde bredvid mig och gjorde att jag kände mig svag. Det är bra det! När jag gick noterade jag att Simon började mana fram stordåd ur lunchpassarna hos CrossFit Uppsala också. Ska bli spännande att se deras resultat sen!