5 varv av max antal bänkpressar på kroppsvikten, pullups: 142 (PR)

Bytte upp mig från den bänkpressvikt jag använde mig av förra gången (70kg) till 75kg, som är ungefär min kroppsvikt. Var också mycket noga med form på bänken (rumpa i bänken, ingen studs av stången, utlåsning varje repetition) samt på pullupsen (helt utlåsta armar i bottenläget, hakan över stången i toppläget). Har börjat använda “Eva T” kip istället för min vanliga “Greg A” kip, som jag har haft en tendens att missa fullt ROM med ibland. Har bara övat på den nya kippen i nån vecka, så resultatet var över förväntan (förutom att jag drog loss en stor bit av högerhanden på fjärde varvet, det var inget skönt sista varvet). Tror jag kan öka max antal pullups rätt rejält de närmsta månaderna. Vilade mellan seten (av BP+PU), och lät det gå en 30 sekunder till kanske en minut nån rond mellan bänken och pullupsen.

Ronderna var uppdelade som följer:

Rond 1: 9, 26 (bänkpress, pullups)
Rond 2: 6, 24
Rond 3: 6, 22
Rond 4: 6, 20
Rond 5: 4, 19

Nu bär det av till Eskilstuna för att spela in 9 låtar till mitt bands kommande platta, så ingen träning lördag och söndag. Troligen en del sprit istället.