Dubbla workouter aviserat för både idag och imorgon. Återigen blev jag tvungen att träna före frukost. Har svårt att “get comfortable” med just den otrivseln. När dessutom den jäkla WODen är så sjukt jävla tung gör det inte saken lättare. Men jag läste åandrasidan fel först och läste 150 jävla Jerks. Det hade varit nåt det.

På tid: 50 Split jerks (75kg). Varje gång man bröt upp (dvs la stången på rack eller golv) var man tvungen att göra 10 toes-to-bar: 34:59 sek fördelat på 14 set.

Alltså 130 jäkla toes to bar. Blev snabbt riktigt tungt för axlarna. Ganska glad att jag kom igenom den där rackaren. Trots allt min kroppsvikt, och vad viktigare är, inte så mycket lägre än mitt 1RM (90kg). Kanske skulle man bli stark istället för att vara vek? Ibland känns det som om det vore en bra idé iallafall.

En snubbe (Rory Hanlin) på OPTs blogg gjorde förresten den här på 4:54. Gör att man får lite perspektiv på hur medelmåttig man ändå är. Men det är klart, Rory var med i CrossFit Games, så han ska ju vara ett monster (finns ett gäng såna som följer OPT).

Enligt föreskriften var det 8 timmars vila inför nästa workout som gällde och tiden fördrevs med ett lite hederligt funktionell styrketest, som Björn skulle ha sagt, då jag hjälpte min mamma rensa sitt vindsförråd inför flytt. På femte våningen. Inga trappor. Hann också med en lika hederlig stor stark bevittnandes gnagets fortsatta march mot SM-guld. Sen tog jag mig till Hilti för att köra igen:

“Tyler” – 5 ronder på tid av 7 Muscle-ups, 21 Sumo deadlift highpulls (40kg): 14:37

Kom aldrig riktigt upp i högsta växeln (bröt redan första rondens MUs tex), och SDHPs var hemska idag (illamående varje rond under dessa).

Behöver vila. Men det får man ju inte. Vamos!

Ni som inte redan läser Dutch Lowys blogg borde förresten genast börja. Han är ett litet geni vad gäller analyser och engagemang. Här är ett klipp från ett seminarie hållet på Crossfit Central. Vem skulle inte vilja tränas av en så dedikerad och kunnig människa?