shankrope

Jag är inte bara en coach som programmerar in double-unders för mina adepter, jag är också en “atlet” vars coach har en “viss” förkärlek för dubbelhoppande. Då kan det hastigt och lustigt bli hoppande för alla inblandade i CrossFit Uppsala. Tog med mig mitt “shank”-rep och begav mig mot träningslokalen.

Normalt sett har jag antingen sänkt antalet obrutna hopp som krävs i den här typen av workouter, eller tillåtit mig att göra dem i två set. Tänkte ge mig på att försöka på riktigt den här gången, mycket väl medveten om att jag antagligen inte skulle klara det (mitt absoluta max antal hopp jag gjort obrutet ligger nånstans där runt 60-70). Bestämde mig dock för att avbryta efter 30 minuter om jag inte klarat mig igenom dom fyra varven än.

4 varv på tid av 60 obrutna double-unders, 30 obrutna wall balls: 2 fulla varv

Jaja, närde nåt litet hopp om att kunna fixa detta, men även om jag väldigt konsekvent kan hoppa 30+ obrutet numera krampar jag ihop lite däröver. Vilade länge mellan seten för att ha maximal chans, och kom nära ett gäng gånger. Mina försök såg ut som följer: 35, 60, 50, 48, 60, 55, 47, 37, 36. Jaja. Fick ju öva på att hoppa lite iallafall. Kände mig såpass säker idag att jag hoppade i strumplästen. Missar inte längre på det där onda sättet som kan sarga fötter, smalben, armar och tydligen knogar (?).