Hittade en lucka att träna innan jag skulle laga kvällsmat till barnen. Det enda kruxet var att det ösregnade ute. Hmm. Om jag lyfter ut några cyklar så kaaaaanske en skivstång går in på snedden i förrådet? Lite klurigt att få på vikterna, och jag slog i en cykelpedal några gånger när jag ställde mig upp, men annars funkade det riktigt bra!

A1. 5x 2-3 clean grip deadlift@21X1: 120kg, 130kg, 140kg, 145kg, 150kg
A2. viktade strikta ring dips (8kg kedja runt nacken+5kg i ryggsäck på ryggen): 11, 10, 10, 11, 9

B1. 4x totalt 20 viktade pistoler, alternerande ben: 16kg KB alla set
B2. 4x AMRAP ring handstand pushups@31X1: 0, övergick till att öva handstående

C. 4xAMSAP L-sit, 30 sek vila: 10s (golv), 8s, 11s mellan stolar, 9s

D. 2 set om 3/3 KB press@32kg

Använde tumgrepp på marklyften. Provade ett set “vanligt” omvänt marklyft efter, och det var lättare. Marklyften kändes mycket bättre än förra veckan. Dipsen kändes också bra, och pistolerna också bra mycket bättre än sist. Fick ta kortare vilor då och då under seten set 2 och framåt, men inte så långa alls.

Kan inte komma upp i handstående på ringarna längre. Gjorde ett par set om 4 i somras, men nu går det verkligen inte alls. Blev mycket frustrerad och övergick till att öva vanligt handstående. Det gick inte mycket bättre det. Och L-sittet var rent pinsamt. Kan jag skylla på långa oviga ben, eller får jag helt enkelt leva med all skammen? Troligen det senare…

La in två set KB pressar för att det var evigheter sen (1,5 år?). Det var jäkligt tungt.