Mental note – kör inte tunga overhead squats på friskis&svettis eller annat “globogym”. Där måste man nämligen ta ner vikterna på nacken, oavsett hur tunga dom är. Och iallafall jag är inte så bra på det när vikterna blir tunga. I stötposition med händerna går det väl okej, då får man lite kontroll på vikten, men med ryckpositionerade händer blir det osäkrare. Och man förväntas inte tappa vikter, då blir alla sura.

Del 1 gjordes alltså på lunchen, på friskis&svettis dårå.

A. 5x 2 jerk balance + 2 tall split jerk: 50kg
B. 5x 2 mid hang cleans@60%: 60kg
C.1RM overhead squat: 90kg, 92.5(f)

Kände mig lite off idag, efter det fina passet igår. Tog ner 90kg på nacken, men misstajmade på nåt sätt vilket gjorde att jag skadade högra axeln lite. Tror inte det är någon fara, men jag kom av mig tillräckligt mycket för att inte ens få upp 92,5 över huvudet. Tog det som ett tecken och avbröt. Lite missnöjd, hade nog räknat med en sån där PR straffspark som Jocke brukar prata om, efter den fina böjen förra veckan. Men tji fick man. Får bli nästa gång.

Kort teknikpass i carporten när jag kom hem. Skapade ändå en hel del svettpärlor i pannan.

3 varv@80% intensitet med 30 sekunders jobb vardera av 2x11kg DB thrusters, chest to bar pullups, burpees, double unders och 60cm box hopp. Vila 2:30 mellan ronderna: 75, 68, 67
vila 2 minuter
2x200m löpning@80% med sandsäck, vila 2 minuter.

Skönt pass. Svett men inte sönderstress. Double unders slet rätt hårt – har bara en växel där, och den sliter ut mig totalt. Boxhoppen fick jag inte alls ihop idag. Var väl lite för trött när jag kom till dom för att hålla dom obrutna.

Floyd Mayweather hoppar bättre hopprep än mig förresten. Tro det eller ej. Han boxas ganska fint också. Möjligen lite tråkigt, kan man tycka.