Okej. Sådär ja. Nu var vi framme vid sista veckan. Det är nu jag ska ha blivit starkare, explosivare och snabbare. Kanske inte den bästa början att dagen innan dricka öl med Stockholmarna, men det passade mitt schema (med bröllop och sånt att åka på i helgen) att påbörja slutveckan redan idag istället för att vänta tills imorgon.

Snatch: 60kg, 70kg, 75kg(fx3)
Weighted pullup (på ringar): 25kg, 35kg, 45kg, 50kg, 55kg(f), 52.5kg (PR)

4,8km löpning, mycket kuperat: 20:43 (PR)

Hade ju tänkt att kraftrycka, som jag gjort de senaste veckorna, men jag provade att sittrycka och tummen gjorde, märkligt nog, inte ont idag. Och när jag satte alla lyft upp till 70kg lätt så kunde jag ju lika gärna försöka på kroppsvikten. Mitt andra försök var kanske det bästa försök jag haft – kom perfekt bak på hälarna och hade vikten kontrollerat över huvudet, men tappade sen när jag skulle ställa mig upp. Damn!

Sen viktade pullups. Tyckte egentligen att det skulle vara märkligt om jag hade blivit starkare i den övningen, men det kändes riktigt riktigt bra. Trodde nog jag skulle klara 55kg, med tanke på hur lätt det var på väg dit, men inte idag. Biltemas “viktbälte” är förresten mycket billigare än “riktiga” sådana. Nåt att tänka på om ni är på en budget.

WPU

Egentligen så var ett av målen (som skulle testas idag) att springa 5km, men eftersom jag inte testade av det under första veckan stod jag i valet att bibehålla eller springa den mile (1,6km) som jag faktiskt testade av. Tyckte ändå att jag skulle hålla mig till rätt tidsdomän, men eftersom det helt plötsligt inte spelade SÅ stor roll vilken sträcka eller dragning jag sprang så valde jag sunnerstaspåret precis bredvid. Ett horribelt, eller kul, spår. Beroende på hur man ser det. Många backar då det går upp och ner och upp och ner över sunnerstaåsen (ligger en skidbacke eller par hundra meter bort).

bild-14

Senast jag sprang sträckan var ungefär samtidigt som jag satte mitt rekord på 5km, så jag tyckte det skulle bli en bra måttstock som jag dessutom ju har kvar i närheten. Det var ett veritabelt helvete (första varvet ganska exakt på 10 minuter), och väldigt väldigt varmt denna sommardag, men det blev ju bra tillslut.

Missade förresten att nämna att Sveriges bästa CrossFit-naprapat Crossfit-Dave, verksam på CrossFit Nordic, knäckte till min rygg, som jag har haft problem med nån vecka eller två. Tydligen en låsning någonstans, och han fixade den direkt. Tack David!

Han är jäkligt duktig och förstår CrossFit och hård träning – hör av er till honom om ni har idrottsbesvär! Om han nu bara kunde fixa min armbåge (inte den högra den här gången), som börjat göra ont och som kändes rejält under pullupsen. Hmmm.