Drog av den första delen av min träning innan dagens lunchpass på CrossFit Uppsala. För första gången skulle Simon hålla passet, och jag kunde belåtet notera att han skötte sig utmärkt när jag sen stack tillbaks till jobbet. Simon är en utmärkt atlet, och han har definitivt en liten tränare i sig sig som vill uuuut också! Välkommen till CrossFit Uppsala “på riktigt” Simon!

Del 1 var en liten bendödare:

5 varv för total arbetstid av 15 obrutna (42.5kg) push press, 10 burpees till 20cm, 25 obrutna box jumps (50cm). Två minuters vila mellan ronderna: 9:12 (1:35, 1:43, 1:38, 1:48, 2:03)

Flås! Första två varven var rätt lugna, men från tredje och framåt så brände det fint i benen under boxhoppen. Obrutet-klausulen gjorde det lite läskigt att påbörja dessa. Man ville ju inte behöva göra om nåt set… Ganska nöjd, även om jag kan notera att mina boxhopp blir hemskt oprecisa efter 10-15 reps. Efter det kunde jag hamna lite vartsomhelst både i topp och i botten. Krävde en del kraft att korrigera, och nåt rep eller två var nog lite “so-so”.

Del 2 skulle utföras 8 timmar senare, och för en gångs skulle tror jag att jag höll mig till den preskriberade vilotiden. Däremot fick jag ersätta löpningen med rodd pga att det var min kväll med barnen (jag och Linda turas om att lämna och hämta kidsen i och från skolan). Dessutom hade det varit livsfarligt att sprinta på löpspåret i skogen. Ganska halt såhär års.

9 set av 400m rodd (set 1,4,7 @ 70%, set 2,5,8 @ 80%, set 3,6,9 @ 90%):

set 1-3: 1:29/1:21/1:15
set 4-6: 1:30/1:22/1:16
set 7-9: 1:32/1:23/1:17

Whoa! Svettigt! Siktade på att få samma upplevda känsla som när jag springer i dom här intensiteterna, och jag tror jag träffade VÄLDIGT väl. 2 minuter inte tillräckligt återhämtning för mig, vilket förklarar skillnaderna i tid, men ganska konsistent tycker jag. Tempot i det första 90% setet var 1:34, och jag är ganska nöjd att jag känner att jag har minst en växel till därifrån! Rodden känns faktiskt ganska bra numera. Även om den är hemsk. Ni fattar.

c2 intervaller