1-1-1-1 Overhead Squat: 60kg, 70kg, 75kg, 77.5kg (PR)
2×2 på 85% av högsta singeln för dagen i Overhead Squat ≈ 65kg

Skulle ha gjort 3 set av 2, men jag failade på tredje setet och jag insåg hur slitna mina axlar är (jag har gnällt över att dom är trötta till Jocke flera dar nu) och jag bestämde mig för att dels inte göra det sista setet OHSq, dels inte köra “Grace” som avslutande metcon och istället köra:

Mini CTB “Cindy” – As Many Rounds As Possible på 10 minuter av 5 Pullups (Chest to bar), 10 Pushups, 15 Squats: 10 ronder

Hade gjort 6 ronder vid 5 minutersmarkeringen, men slackade sen. Sen jag började göra ärliga Pushups känns inte mina Cindymål (över 20 minuter) alls realistiska längre. Det är så mycket värre med “riktiga” pushups (med fullt rörelseomfång) än det jag gjort tidigare. CTB pullupsen känns ju för bövelen lätta i sammanhanget!

Nu blir det lite “vila”. Först åker jag ner till en polare i Borås som råkat ut för en extrem personlig tragedi imorgon, för att sedan åka vidare till Göteborg för en spelning med mitt band på Lördag. Söndag spenderas i bil (antagligen i risig form – alltså jag, inte bilen) på väg hem.

77,5kg. Kommer av mig lite i början av min usla Push jerk (blev visst en Push press…) och det gör den lite skakig även senare. Repetitionen innan var hur stabil som helst. Börjar förresten att bli lite roddigt att få upp och ner vikten. Får inte släppa den här, och nu har jag ett skrapmärke på nacken…