Känner mig lite låg på energi, och det är skumt då jag kände mig pigg och kry så sent som i helgen. Dagens pass kändes dessutom som bland det sämsta man kunde tänka sig för min fotled. Pistoler – kanske, med rejält tejpad fotled, men höga boxhopp – nono – det hade varit en garanterad förvärrning av stukningen. Inte så mycket för vägen upp som för vägen ner faktiskt. Som vanligt med min hälsa i första rummet bestämde jag mig direkt för att hoppa över (heh) den biten. Mycket vuxet.

Ryck upp till 70kg utan missar, för att sen missa på 60kg två gånger – pressmuskulaturen borta sen gårdagen

8 tabataintervaller pistoler, varannat ben: 61
vila 10 sekunder
AMRAP 10 obrutna chest-to-bar pullups på 5 minuter: 4 (3 missar på 8, 7 och 6)

Pistolerna gick någorlunda okej även med vänster ben, även om det kändes lite i fotleden, men det stora problemet där är min usla balans. Är väldigt enbent. Klart färre repetitioner med det benet iallafall. Pullupsen trodde jag att jag skulle grej 6+ ronder, men underarmarna och latsen stektes tämligen omgående, och första missade varvet kom redan efter 2 minuter (med 3 gjorda varv). Inte så imponerad av mig själv.

Har vart ett himla “Graceande” i bloggosfären den senaste tiden, och jag tänkte dra mitt strå till stacken jag med. Tycker dock att det inte finns något namngivet pass som känns mer trist än just detta (ett enda lyft i några få minuter – starkt, men trist) så jag fick lov att krydda upp det lite.

Hade spanat ut ett plank, eller en vägg om man så vill, 2.30 hög, vid Sunnerstaskolan som skulle passa. Passade på att provklättra den igår på väg hem med kidsen också. Allt som behövdes sen var min 35kg tunga sandsäck.

På tid – 30 sandbag (35kg) over-wall (2.30cm) anyhows, 30 jumping muscle-ups: 12:17

Rätt jobbigt faktiskt, ungefär halvvägs så kändes det mesta tungt. Svettigt värre förresten, ville gärna ta av mig munktröjan, men då hade jag rivit upp handlederna ännu värre än jag redan gjorde.

Väl hemma råkade jag ställa mig på vågen, vilken visade ~75kg som KVÄLLSVIKT. Okej som morgonvikt (jag har ju vant mig), men nog brukar jag ha lite mer vatten på benen framåt senare på dan…

våg

Detta lyfte fram följande två frågor:

1) Ska jag verkligen, som vuxen, väga som ett barn?
och
2) Om jag nu ska väga som ett barn, varför ska jag då inte vara bra på pullups?