DAG 4 – Uppsamlingsdag
1. A-del från de senaste 3 träningsdagarna och gör B-del eller BONUS efter behov och i mån av plats
[Har du tränat alla tre tidigare dagar, fokusera då på tex valfri teknik eller B-del]

2. Team-wod!

“Yrsa Yrsel”

15 minuters amrap – i lag om upp till tre

P1 – betar av följande

20 svingar
10 goblet squats med slam ball
5 slam ball thrusters (med släpp)

P2 – Plank Pull throughs – långsamma och kontinuerliga
[en person i laget måste alltid göra detta, men kan när som helst byta med P1 när denne behöver vila]

P3 – när man börjat ro så måste man ro klart innan man bytr med P1 eller P2

400/300 m rodd

SCORE: amrap av svingar et cetera 😅

[är ni endast två i laget så skippa plank pull throughs]

  1. A-del från de senaste 3 träningsdagarna och gör B-del eller BONUS efter behov och i mån av plats.
  2. Har du tränat alla dessa dagar så avstå helst tunga lyft och prioritera istället BONUS som du betar av efter dina behov.
  3. Sen så en påminnelse: spraya inte PÅ stängerna, spraya på ett papper och sedan torka av stången i vågrätt läge. Tyvärr går kullagret i stängerna sönder om det sprayas på dem, tack på förhand!

Ny träningsperiod börjar här och rullar vecka 42-49 den 18e oktober till 12e december som ni kan hålla koll på i Grovplanringen: https://www.crossfituppsala.se/grovplanering/

Det blir några ändringar i upplägget, bland annat come back av teknikövning som B-del samt att vi vill påminna om att öva på olika skills som Hemmaträning: https://www.crossfituppsala.se/category/utmaningar/