Uppvärmning:
-Band pull apart + plate raise
-1H-press med kb/db + goblet squat
-(Push) Press med skivstång + frontböj

3-4 set
A 3 push press + 3-8 frontböj
-tänk på att fokus är pressen och att frontböjen är bonus, det kan göra att antal frontböj varierar rejält

2-4 set
B Plank pull throughs x 10-16 reps alt sida
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Winded Windmill”
17 min amrap
Windmills x 3-5 reps / arm
Utfallsteg (med goblet hold) x 10-16 steg
Armhävningar 3-10 reps – så strikt som möjligt efter förmåga
Suitcase walk x 2-4 längder / sida

Lite tyngre pushpress och så några frontböj. Men ni ska inte skippa frontböjen helt som jag märkte att vissa ville göra senast, haha! Så minst 3 PP och 3 FS ska ni ställa in er på.

Plank pull through har ni ju gjort förr, men tänk på att de ska göras ganska långsamt, poängen är att kunna stabilisera höft och bål i rörelsen!

Sen så en andfådd väderkvarn på slutet när ni harvar på i 17 minuter, skulle det bli så att ni kör en minut eller två kortare eller längre så inte det hela världen. Jobba på och svettas! Kanske till och med utomhus! ??