Uppsamlingsdag
1.Styrke- eller teknikdel från tidigare dagar – A-del
[Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!]

2.Assistans-träning som pre-/rehab/skills – B-del

2-5 set
[välj en eller flera övningar, fler set om du börjat med denna del]

3. “Majvor”

I lag om 2 gör följande med först 16 min rullande klocka med en avslutningstid:

På 8 min gör:
P1+P2 gör 120 m farmers walk med 2 handtag eller kettlebells
+
amrap set av 2 burpees
[en gör burpees åt gången, minst 2 åt gången, den som är först in får börja göra burpees direkt]
+
På följande 8 min gör:
Amrap set av –
5 farmers DL med 2 handtag eller kettlebells
10 svingar med en kettlebell eller 10 hammarslag på däck
40 m shuttle run
[en jobbar en vilar, varje set räknas – båda gör DL först, därefter nästa övning osv]
+
P1+P2 Spring / jogga / gå 800 m – när både är i mål så är ni klara! ?

[guldkant om ni är klara inom 20 minuter, dvs sista delen max 4 min!]

  1. Gör A-del från de senaste 2 träningsdagarna från fredag och söndag eller så provar ni event 1 från KM2020, se länk här: https://www.crossfituppsala.se/lordag-2020-06-06-km-event-1/
  2. Gör valfria övningar från de B-delar som varit senaste dagarna i mån av tid, det går bra att prioritera A-del och avslutande del istället.
  3. Som konditionsdel så gör vi en metcon i form av en team-wod tillsammans eller så provar ni event 2 eller event 3 från KM2020 under eget ansvar:
    https://www.crossfituppsala.se/lordag-2020-06-06-km-event-2/
    https://www.crossfituppsala.se/lordag-2020-06-06-km-event-3/

HEMMATRÄNINGEN

Vila eller gör pass från tidigare dagar!